A Dobó Bobó társasjáték és a Bobó – varázskocka
Dobó Bobó társasjáték
A Csillaggyertyafény Alapítvány gondozásában megszületett egy önismereti társasjáték négy generációnak. A játékdobozban a két kockát (Szívtől szívig-dobókocka és Bobó-varázskocka) és a „Figyelj az érzéseidre!” érzelem-kártyasorozatot találhatjuk. A „varázsdoboz” tartalmazza a játéktárat is, amelyet családoknak, oktatási intézményeknek, gyülekezeteknek gyűjtött össze az alapítvány
A Bobó-varázskocka Börönte Márta, Kurekné Fehér Katalin, Somlainé Kiss Viktória, Vasvári Tünde és Farkas Györgyné szívében született meg. A nevet Tagai Péter találta ki a Dobókocka szívtől szívig film készítése közben. A Bobó rajzokat készítette Fenyő Ágnes, a grafikai munkát pedig Lóránt Mónika és Szabovik Mária végezte.
A társasjátékról készült filmek megtekinthetők a Filmtárban. A filmeket a TVG Stúdió készítette (www.tvgstudio.hu).
Bobó-varázskocka
- AJÁNDÉKOZÁS — Boldog vagyok, mert adhatok…
- TESTI ÉRINTÉS – Gyógyulok az ölelésben…
- MINŐSÉGI IDŐ — Éltet a jelen varázsa…
- ELISMERŐ SZAVAK — Köszönöm a kedvességedet…
- SZÍVESSÉG-FIGYELMESSÉG – Figyelek az érzéseimre…
- ELSŐSZERETET NYELVÜNK A CSEND — Türelemmel várom az útmutatást…
1. Boldog ajándékozás
Az egyik játékos középre ül, a bal szomszédja súg a filébe egy szép ajándékötletet, amit adna neki, a jobb szomszédja pedig az ajándék felhasználhatóságát. Ezután a játékos elmondja, mit kapott ajándékba, és mit kell vele tennie. Az alapítvány egyik kedvenc példája: szép szempillantást kapott, és be kell kereteznie.
2. Az érintés varázsa
A játékosok két-, vagy többfős csapatokat alkotnak, kitalálnak egy fogalmat, eseményt, és ezt mutatják be egy „szoborcsoporttal”, amelyben a csapat minden részt vesz. A többi csapat találja ki, mit ábrázol a „kép”. Lehet az érzelemkártya fogalmait is használni: varázslat.
3. Legünk együtt a mesében
A társaság egyik tagja húz egyet az érzelemkártyákból, és annak mentén elkezd egy mesét. Egy-két mondattal kezdi a történetet, majd a következő játékos is húz egy kártyát, és azzal szövi tovább a mesét, amit a kártyán olvas. Ez mindaddig így meg körbe, míg a mese be nem fejeződik.
4. Mondj valami kedveset!
Az első játékos oda fordul a mellette ülőhöz, és egy kedveset mond neki. Az elismerő szavak után ő fordul oda a mellette ülőhöz, és mond neki valami kedveset, majd így tovább, míg a kör be nem zárul.
5. Találd ki, mit szeretnék szívességbe!
Egy játékos középre ül és elmutogatja, mit szeretne, mi a vágya. A többieknek ki kell találnia ezt, mi az igénye, milyen szívességnek örülne a Lehet kérdésekkel is megfejteni (barkochba-játékkal).
6. Csendkirály
Gyerekeknek: a csoport megpróbál a leghosszabb ideig csendben lenni. Aki a legtovább bírja, az lesz a Csendkirály, koronát kap és középre ülhet. Ó választhatja ki a következő Csendkirályt.
Felnőtteknek: Mindenki csendben marad, és megfigyeli, mennyi idő alatt sikerült lecsendesednie, belülre figyelnie. Az asztalon kirakott érzelemkártyák közül választ mindenki egyet aszerint, mit érez a csend után. Egy-egy mondatban a játékosok megbeszélik, ki miért választotta az adott kártyát.